środa, 3 lipca 2013

Zupa pieczarkowa

Jak zwykle zabielona śmietaną. Po prostu lubię takie zupy. Uwielbiam śmietanę, nic na to nie poradzę:) Co z tego, że tłusta?:)
Zupę robi się szybko. Wszystkie składniki się kroi i zalewa wodą. Gotuje do miękkości i dodaje ugotowany makaron (można z niego zrezygnować). 
Ot, cała filozofia:)



Składniki:
30 dag pieczarek
4 ziemniaki
1 nieduża marchewka
1 pietruszka
kawałek pora - ile? Wedle uznania
2 garści makaronu muszelki
przyprawy wedle uznania (u mnie sól, pieprz)
1 kostka rosołowa drobiowa
3 kopiaste łyżeczki śmietany 18% - do zabielenia zupy


  • Wstawić wodę na makaron. Gdy woda zacznie się gotować - wsypać makaron i gotować ok. 12-15 minut (w zależności od firmy - posłużyć się informacją na opakowaniu). Po ugotowaniu odcedzić i odstawić na bok
  • Pieczarki umyć i pokroić w plasterki. Lubię, jak w pieczarkowej pieczarka przypomina... pieczarkę:)
  • Ziemniaki obrać, umyć i pokroic w kostkę - przełożyć do garnka
  • Marchewkę obrać, umyć, pokroić w plasterki - siup do garnka :)
  • Pietruszkę obrać, umyć - ja nie kroję tylko gotuję w całości, ponieważ po uygotowaniu wyjmuje ją. Nie lubię pietruszki w zupie...
  • Pora kroję w bardzo cienkie plastetki, a potem w drobne wiórki - przekładam do garnka
  • Dodać kostke rosłową, przyprawy, zalac wodą. Gotować na małym ogniu do miękkości składników
  • Zabielić śmietaną. Opisywałam już jak się zabiela zupy m.in. przy pomidorówce, ziemniacznej na boczku  i ogórkowej
  • Do kubeczka wlać 3 łyżeczki śmietany i uzupełnić wywarem z zupy - dokładnie wymieszać (ja to robię sprężynką).UWAGA: nigdy nie wlewamy zimnego do gorącego tylko gorące do zimnego. Jesli zrobimy odwrotnie to śmietana się zetnie i będzie nieładnie wyglądać! Następnie całość wlać do zupy jednocześnie mieszając, żeby śmietana ładnie się rozprowadziła w garnku. Doprowadzić do wrzenia - nie gotować
  • Na samym końcu, po wyłączeniu już gazu, przekładamy do zupy makaron
Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. ja też zabielam śmietaną, ale dopiero na talerzu, bo córa nie potrzebuje śmietany :)
    zapraszam do siebie na konkurs, Cookie do wygrania :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja na talerzu jakoś nie lubię, bo mi się ścina i taka mi pływa nieładna ta śmietana. Może nie umiem tego zabielić w ten sposób?

      Usuń
  2. Dawno nie robiłam pieczarkowej...ale narobiłaś mi smaku!

    OdpowiedzUsuń
  3. No no! Akurat kupiłam dziś nadmiar pieczarek do pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie zupa albo z makaronem , albo z ziemniakami !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też tak uważałam. Ale jakiś czas temu zjadłam z ziemniakami i z makaronem i przestały mi sie gryźć te smaki

      Usuń