sobota, 13 lipca 2013

Zwykły niezwykły kotlet schabowy

Kiedyś tata mi powiedział, że robię dobrego schabowego. Pomyślałam: "Przecież to żadna filozofia!". Ale chyba się myliłam... 
Okazuje się, że zrobić dobrego schabowego to nie taka prosta rzecz. Wiem, że dużo zależy od dostawcy mięsa, ale świeże mięso też można zepsuć, jeśli robi się je ot tak, po prostu, byle zrobić. Taki właśnie niesmaczny kotlet schabowy jadłam całkiem niedawno i nie dało się przełknąć (zresztą to było nie tylko moje zdanie). Tata też gdzieś jadł i mówił, że nawet się pokroić nie dało, nie mówiąc już o smaku.
Stwierdziłam, że skoro mam takie fajne opinie na temat schabowego:) to chętnie się podzielę moim sposobem przygotowania.
A wystarczy sól, pieprz, mocne ubicie, dobrze przyrządzona panierka i... trochę serca :)




Składniki:
kotlet schabowy bez kości
mąka
jajko
bułka tarta
sól
pieprz

  • Mięso oczyścić, umyć i bardzo mocno ubić - ja lubię gdy mięso jest "przezroczyste":) Mam wtedy pewność, że będzie dobrze usmażone
  • Panierka musi być podwójna:) Tak więc najpierw przyprawić solą i pieprzem, a następnie obsypać mąką, potem zamoczyć w jajku i na koniec w bułce tartej. Powtórzyć namoczenie w jajku (pomijając mąkę) i znowu w bułce tartej. Taka podwójna panierka powoduje, że kotlet jest chrupiący
  • Rozgrzać olej (niedużo, kotlet nie może pływać w tłuszczu) na patelni i smażyć mięso na małym ogniu z obu stron do mocnego zarumienienia
Ja podawałam z kiszoną kapustą i ziemniakami z koperkiem.
Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Robię bardzo podobnie jak Ty, z tym że dodaję do bułki tartej trochę startego parmezanu, łatwiej przypalić, ale w smaku świetne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z parmezanem nie robiłam.
      Ale jak się smaży na małym ogniu, to ma się nad nim kontrolę:)

      Usuń
  2. a jednak.. niby prostota a swoje zasady ma :D

    OdpowiedzUsuń